Diverse soorten yoga

Vertragen, voelen, genieten

Omdat jouw leven niet altijd hetzelfde is, omdat er verschillende fasen in je leven zijn waarin je andere dingen nodig hebt, en omdat je je niet iedere dag hetzelfde voelt, hebben we verschillende soorten yoga die jou ondersteunen.
We zorgen ervoor dat je altijd, wie en hoe je ook bent, aan yoga kunt doen, gewoon zoals je bent. 

Voor alle yogavormen geldt dat je geen ervaring nodig hebt. Ook hoef je niet lenig te zijn. Yoga is geschikt voor alle leeftijden. Zolang je kunt bewegen en de deur door kunt komen, kun je meedoen!

Hieronder lees je meer over de verschillende soorten lessen, van actief naar zeer ontspannend.
Omdat je van te voren niet altijd weet welke ingang voor jou het beste werkt, is het slim meerdere lessen uit te proberen. 

energize yoga

Onze meest actieve yoga les, met een beetje pilates erin verwerkt. Gericht op energie, kracht en balans opbouwen. Daarnaast word je soepeler en kom je beter in je lichaam. De les is een combinatie van meer inspanning en een beetje ontspanning. De houdingen zijn intensiever en uitdagender, waardoor je meer kracht opbouwt, je balans oefent en op een actieve manier soepeler wordt. 
Je komt op een speelse manier ook uitdaging tegen, net als in het dagelijkse leven. We doen zonnegroeten, verwarmende houdingen, ademtechnieken en eindigen met een diepe ontspanning. In de les zijn pilates oefeningen verweven, zodat je vooral de diepere buik- en rugspieren traint die zorgen voor stabiliteit van je rug en bekken.
Deze les is bij uitstek geschikt voor mensen die energie willen opbouwen, lekker willen bewegen en stabiliteit, kracht en balans in hun lijf willen opbouwen of onderhouden.

Woensdag 19.15 uur

gentle flow yoga

Gentle flow yoga is een yogavorm waarbij de toegankelijke houdingen op een vloeiende manier in elkaar overgaan. Natuurlijk bewegen en verbinding met jezelf en je lichaam staan centraal in deze les. De les is heel geschikt als je geen ervaring hebt, meer in contact wilt zijn met je lichaam en wilt leren luisteren naar je lichaam en je grenzen. Als je denken en voelen in balans wilt brengen en meer rust wilt in je hoofd.
Of juist als je grenzen wilt verleggen, en energie, soepelheid, kracht en balans wilt opbouwen, op een heel ontspannende manier. Dat maakt deze les ook voor ervaren yogi’s een hele fijne les. 

Zondag 9.30 uur
Maandag 20.30 uur
Woensdag 9.00 uur

Yoga & Pilates

Wil je een sterk en soepel lichaam zonder het te zwaar te belasten? En wil je ontspanning en balans? Dan is de les Yoga & Pilates iets voor jou.

Door Pilates train je houding, stabiliteit, coördinatie en ademhaling. Het is een effectieve methode die vooral diepere en kleinere spieren versterkt.
Met yoga leer je luisteren naar je lichaam, ontspannen en je lichaam op een zachte manier soepel en sterk te maken.
Samen is yoga & pilates een geweldige combinatie om je lichaam te leren kennen, te trainen, (weer) stabiel te maken en klachten aan bekken en rug te herstellen, verminderen of te voorkomen.

Deze les is rustiger en bij uitstek geschikt voor mensen met klachten aan bekken, rug of hypermobiliteit. Of vrouwen die na de bevalling weer op een gezonde en bewuste manier in vorm willen komen. 

Woensdag 20.30 uur, locatie DorstZorg, Pastinaak 2 in Dorst

mindful yoga

Mindful yoga is een rustige, meer statische vorm van hatha yoga, gecombineerd met mindfullness. Je staat letterlijk stil bij wat je voelt. De houdingen worden niet achter elkaar uitgevoerd, maar je staat steeds even stil tussen houdingen door en voelt na.
Bij uitstek geschikt als je een burn out hebt, vermoeidheidsklachten of (chronische) pijnklachten. Als je niet meer weet waar jouw grenzen liggen. Met mindful yoga (her)ontdek je heel rustig je lijf en leer je opnieuw je grenzen kennen en neerzetten.
Bij deze les wordt geen muziek gebruikt. 

Dinsdag 19.15 uur
Dinsdag 20.30 uur, zie Wise Woman Yoga
Donderdag 20.00 uur

Relax yin yoga

De yin relax les is een zeer rustige ontspannende yogales. 
Deze vorm van yoga is herstellend en voor iedereen toegankelijk, of je nou diep wilt ontspannen, beter wilt slapen, toe bent aan pauze in onze alsmaar doorrennende wereld,  een moment voor jezelf wilt om te resetten, meer rust wilt in je hoofd en je lijf, veel stress hebt of ziek bent (geweest) en je lichaam wilt helpen tot rust te komen en te herstellen.
We doen vooral zittende en liggende houdingen en nemen alle tijd in de houding om te voelen en naar je lichaam te luisteren. De les zorgt voor ontspanning, meer soepelheid in je lichaam en een betere doorstroming van energie. De houdingen zijn gericht op de diepere weefsels in het lichaam. 
Iedereen kan deze les meedoen, ook als je een blessure hebt. Bij uitstek geschikt als je veel spanning en stress ervaart of gezondheidsklachten hebt

Dinsdag 20.30 uur, zie Wise Woman Yoga
Woensdag 20.30 uur
Donderdag 20.00 uur

wise woman yoga
Dit is een rustige mindful / yin yogales speciaal gericht op vrouwen rondom de overgang en alles wat je daarbij kunt tegenkomen; lichamelijk, mentaal en emotioneel. 

In deze les doen we yoga oefeningen die zorgen voor balans in je vrouwelijke lichaam, waardoor hormoonproblemen zoals opvliegers, transpiratieklachten en slaapproblemen verminderen. We doen mediaties en ontspanningsoefeningen die zorgen voor meer balans en meer innerlijke rust, contact met jezelf en verbinding met je innerlijke wijsheid. Je krijgt praktische tip en handvatten voor allerhande zaken die je bezig kunnen houden in deze periode. En we hebben vooral ook veel plezier en verbinding met elkaar, omdat we allemaal vrouwen zijn die precies hetzelfde meemaken als jij. 

Lees meer >

Dinsdag 20.30 uur

Zwangerschapsyoga

Zwangerschapsyoga is speciaal gericht op een ontspannen, gezonde en soepele zwangerschap, een bewust moment voor jezelf en je kindje, en een fijne ontspannen voorbereiding op je bevalling en daarna.
Misschien wil je een moment voor jezelf, ben je onzeker of maak je je zorgen, of heb je lichamelijke klachten. Of wil je gewoon extra genieten van je zwangerschap. Als je bewust, fit en ontspannen zwanger wilt zijn, bevallen en moeder wilt worden, is zwangerschapsyoga iets voor jou.
Zwangerschapsyoga helpt je tijdens de zwangerschap ontspannen te zijn, maakt je lichaam soepel, sterk en gezond en je geest rustig. In een ontspannen omgeving met andere vrouwen bereid je je voor op de geboorte en moeder worden.

Lees meer >

Maandag 19.15 uur

mama yoga

Mama yoga is een combinatie van yoga en pilates voor jonge moeders, speciaal gericht op wat je body, mind en soul juist nu nodig hebben. Specifiek gericht op herstel na de bevalling en alles wat belangrijk is in het eerste jaar.

Deze les helpt je in de eerste periode na de bevalling terugkomen bij jezelf. Deze les is een combinatie van yoga, pilates en oefeningen uit de fysiotherapie.
Het helpt je lichaam zich weer te sluiten en sterk en stabiel te worden. Het helpt je geest flexibel te zijn en rust te creëren. Je vindt ontspanning en krijgt je energie terug. Deze les is speciaal gericht op pas bevallen moeders (tot een jaar na de bevalling) en babies zijn van harte welkom.
Echt een moment voor jezelf en voor jullie samen! 

Lees meer >

Bekijk het volledige lesrooster