Mama Yoga

Voor mama & baby, of just mama!

Juist omdat jonge moeders het druk hebben en met duizend dingen tegelijk bezig zijn, helpt Mama Yoga je stilstaan bij jezelf, zodat je vanuit kalmte en vertrouwen er kunt zijn voor je kindje.
Mama Yoga is een leuke postnatale les gebaseerd op yoga en pilates, voor jonge moeders, speciaal gericht op wat je body, mind en soul juist nu nodig hebben. Specifiek gericht op herstel na de bevalling en alles wat belangrijk is in het eerste jaar.

Andere vrouwen over Mama Yoga

“Allereerst kom ik bij de mama yoga helemaal tot rust. Geen stress om mijn zoontje weg te brengen want hij mag gewoon mee! De oefeningen die we doen helpen me weer even bij mezelf te komen en te aarden, te voelen hoe ik zelf in mijn lijf zit. Daarnaast word ik in mijn “center” langzaam weer sterker. Enorm frustrerend en vooral confronterend was het, toen ik de eerste les mijn benen vanuit een liggende positie niet op kon trekken… De oefeningen creëeren bewustwording waardoor ik gericht en met kleine stapjes mijn lijf “liefdevol” sterker kan maken. Ik heb weer bakken energie als ik na de les met een dikke grijns naar huis loop!”

“Deze yogales is echt een moment voor mezelf in alle drukte zo met een baby. Ik kom binnen, ik hoor de muziek en jouw stem en het is goed.”

“Ik krijg er zoveel zelfvertrouwen door! Iedere week merk ik dat het beter gaat, dat ik fitter word en in vorm kom. Alles is op je eigen niveau. Je hoeft niet ‘mee te kunnen’ met de rest, er is geen prestatie maar wel vooruitgang, dat geeft zoveel rust en vertrouwen.”

“Ik kan even gewoon zijn. En oké zijn met hoe het is. Dat is geruststellend.”

“Ik heb beter leren voelen. Ik ken mijn lijf al redelijk, maar nu nog beter. Ik kan beter ontspannen en voelen hoe het met mij is. Daar profiteert mijn kindje ook van.”

“Het is supergezellig en leuk met alle kindjes en andere moeders. Iedereen zit in hetzelfde schuitje. Je bent nooit alleen met iets.”

Jezelf weer zijn na de bevalling

Na de bevalling wil je lichamelijk herstellen en weer in vorm komen. Je wilt weer fit worden en energie hebben. Je zoekt naar een manier om het moederschap op jouw wijze in te vullen. Je wilt aandacht hebben voor jezelf en wat jij nu nodig hebt. Je bent op zoek naar ontspanning en rust, en wilt werken aan je lichaam. Je wilt doen wat goed is voor jouzelf en je baby.  Mama yoga (postnatale yoga) helpt daarbij. 

Pas als je voor jezelf zorgt, kun je zorgen voor anderen

De eerste periode na de geboorte van je kind wordt ook wel het vierde trimester genoemd en is een intensieve periode. Vaak fijn, en soms ook overweldigend. Je wereld staat even op zijn kop en je herkent jezelf niet meer terug. Het is een uitdaging om tijd voor jezelf te nemen, laat staan om eens goed te ontspannen.

Ook je lichaam moet nog herstellen. Afhankelijk van hoe je bevalling is verlopen, heeft je lichaam meer of minder tijd nodig om terug in vorm te komen, stabiel te worden, sterk en soepel. Je bekkenbodem moet zijn functie en coördinatie weer terugkrijgen. Het is slim om de eerste drie maanden na je bevalling in het teken te laten staan van je herstel en de binding met je kindje, door goed voor jezelf te zorgen.  

Kijk op het rooster voor de lessen of meld je aan voor een proefles!

Sterk, soepel en in balans

Mama yoga is specifiek gericht op het herstel na je bevalling en een moment voor jezelf. Alleen met jezelf of samen met je kleintje. Gewone yoga is dan nog te intensief voor je lichaam, vanwege de hormonen die nog actief zijn en de balans in je spieren en gewrichten veranderen. Ook gewoon sporten is een te grote belasting voor je lijf. Te snel starten met gewone sportlessen kan zelfs averechts werken en schadelijk zijn.

Mama yoga zorgt ervoor dat je in het jaar na je bevalling weer sterk, soepel en stabiel wordt en bewust bezig bent met het moederschap. Je bouwt gezond en bewust kracht, stabiliteit en soepelheid van je lichaam op en zorgt voor balans en rust in je hoofd tijdens die eerste intensieve fase. Je krijgt balans in je drukke leven als moeder.
Het is een combinatie van yoga, pilates en oefeningen uit de fysiotherapie. Je lichaam en je bekkenbodemspieren worden door specifieke oefeningen weer sterk, gezond en soepel, zodat eventuele klachten of bekkenpijn verdwijnen.

In de les kom je weer bij jezelf. Je leert dieper ademen en ontspannen. Je traint jezelf om in het moment te zijn, zodat je flexibel kunt reageren op alles wat je nu tegenkomt. Zodat jij je rust, balans en energie terugkrijgt en relaxt moeder kunt zijn.

De les is gericht op pas bevallen moeders (tot ongeveer een jaar na de bevalling). Je kunt al starten 6 weken na de bevalling. Je kunt altijd deelnemen, ongeacht het verloop van de bevalling. De les wordt individueel aangepast.
Je baby is ook van harte welkom! Sommige oefeningen doen jullie samen en je hebt een heerlijk moment samen met je kleintje. Er is volop gelegenheid om te voeden en te verschonen.
Kom je liever alleen voor juist even een momentje Just-mama time? Ook dat is helemaal goed. 

Voor Mama yoga heb je geen ervaring nodig. Je kunt altijd meedoen. 

Kijk op het rooster voor de tijden of meld je aan voor een proefles