NIEUW: Yoga & Pilates

Wil je een sterk en soepel lichaam zonder het te zwaar te belasten? En wil je ontspanning en balans? Dan is deze nieuwe les Yoga & Pilates iets voor jou.

Op 14 november starten we vanuit Eigentijdz een nieuwe les bij DorstZorg: Yoga & Pilates. DorstZorg is een gezondheidscentrum in Dorst, met onder andere gespecialiseerde bekkentherapie. Wij werken al een tijd samen rondom zwangerschapsyoga en yoga na de bevalling, in bijvoorbeeld speciale bekkenlessen. 

Nu kun je bij DorstZorg ook iedere woensdagavond werken aan je balans, kracht en soepelheid.

  • Dag: iedere woensdag vanaf 14 november
  • Tijd: 20.15 – 21.15 uur
  • Locatie: DorstZorg, Pastinaak 2, Dorst, in de oefen- & yogazaal

Pilates & yoga voor een krachtig, stabiel lenig lichaam

Pilates is een trainingsmethode waarbij houding, stabiliteit, coördinatie, ademhaling en focus op lichaam en geest het uitgangspunt is. Het is een effectieve workout die spiergroepen tegelijk versterkt en rekt om een evenwichtig en soepel lichaam te krijgen. 

Met yoga leer je luisteren naar je lichaam, ontspannen en je lichaam op een zachte manier soepel en sterk te maken. Samen is yoga & pilates een geweldige combinatie om je lichaam te leren kennen, te trainen, (weer) stabiel te maken en klachten aan bekken en rug te herstellen, verminderen of te voorkomen.

Kern van je lichaam

Met Yoga & Pilates krijg je een beter lichaamsbewustzijn, balans, coördinatie, kracht en lenigheid.

Het hele lichaam is betrokken bij yoga & pilates. Maar je traint vooral je rompstabiliteit oftewel core-stability. Met ‘core’ wordt je romp of je kern bedoeld: een korset van spieren rondom je rug, buik en bekken. Bij het uitvoeren van allerlei bewegingen heb je deze spieren nodig. Een stabiele, sterke kern vermindert het risico op blessures en daarom is het verstandig om de stabiliteit van je kern te trainen.

Elke yoga & pilatesoefening traint je rug, buik en bekkenbodem spieren. Elke beweging die je maakt, begint bij de kern van je lichaam. Een sterke kern geeft je met elke activiteit meer kracht en balans. De oefeningen beschermen je rug in het dagelijks leven en zorgen voor een goede houding. Deze les is bij uitstek ook geschikt voor vrouwen met bekken klachten, hypermobiliteit of die na een bevalling weer op een bewuste en gezonde manier in vorm willen komen. 

Wereldwijd gebruiken fysiotherapeuten de pilatesmethode als aanvulling op de reguliere behandeling.

Daarnaast is er veel aandacht voor ademhaling en ontspanning. Zodat je leert luisteren naar je lichaam, je meer rust in je lichaam en hoofd en meer balans krijgt. 

Ook iets voor jou?

Kom op 14 november een gratis proefles volgen. De lessen worden gegeven door Alijne Verhaar, gespecialiseerd (zwangerschaps- en postnataal) yogadocente en fysiotherapeut (np).

Aanmelden kan via: avelijnyoga@gmail.com. 

  • Dag: iedere woensdag vanaf 14 november
  • Tijd: 20.15 – 21.15 uur
  • Locatie: DorstZorg, Pastinaak 2, Dorst, in de oefen- & yogazaal

Ja, ik meld me aan!